O comandă politică senzaţională

29 09 2008

În urma raportului realizat de Agenţia de Monitorizare a Presei, în perioada martie-mai 2008, s-a constatat o îmbunătăţire în ceea ce priveşte gradul de facil şi senzaţionalism la televiziunile: Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV şi TVR1. […] Faţă de 2007, când a avut loc primul raport de acest gen, la televiziunile generaliste şi cele de nişă, s-a extins aria tematică, s-a menţinut delimitarea generalist-specializat şi a crescut interesul pentru promovarea de campanii sociale.

via newsin

Desigur, analiştii media de acolo nu şi-au dat seama că e an electoral. Când a fost făcut studiul? Martie-mai? Păi nu au fost alegeri pe 1 iunie? Televiziunile au avut o agendă politică foarte încărcată. Şi nu mă refer la activitatea departamentelor de politic.





Profitul presei româneşti

27 08 2008

Comănescu a făcut nişte calcule şi a descoperit cât se mai câştigă şi cine mai câştigă din presă în România. Spre surprinderea mea, Vântu e pe minus rău de tot iar Voiculescu e pe plus bine de tot. Eu credeam că e invers.

Ringier România: 28.427.137
Voiculescu: 10.012.587
Sârbu: -19.129.939
Vîntu: -22.666.223
Patriciu: -29.882.214

Poate s-au făcut investiţii. Ştiu că Vântu investeşte în salarii duble şi elicoptere. Dar şi Voiculescu îşi deschide câte o televiziune pe an. Pe de altă parte, nu mă pot uita la acest top fără să îmi amintesc faza cu primele de Paşte de la Antene. Oricum, urmează o lungă perioadă electorală iar cifrele televiziunilor mele preferate se vor tot schimba. Zic eu.