10 ani pentru orgoliu

7 03 2009

Anul ăsta o să mă doară capul foarte rău. Şi îmi dau seama că e cazul să mă reorientez cât mai repede. Pentru că simt deja curentul electoral şi dacă mai aştept mult o să mă prindă şi nu o să mai scap decât peste un an.

Camelia Spătaru, analist politic. Care e faza? Ce am pierdut? Nu a mai primit-o Sârbu înapoi din cauza crizei şi îşi caută alt loc de muncă? Nu am remarcat vreun discurs de analist, ci acelaşi comentariu de jurnalist sau de, mă scuzaţi, senior editor.

A zis ceva interesant, totuşi. Mugur Isărescu s-ar putea să candideze. Ideile astea mă fac de obicei să zâmbesc ca atunci când văd un copil jucându-se în mizerie. N-ai ce să-i faci. Şi zâmbesc amar. Pentru că, deşi el e în culmea fericirii, mama lui se va chinui rău de tot să scoată petele alea. Copilul nu ştie cât de greu se scot petele alea, aşa că se va mai juca în mizerie câţiva ani.

Aşa suntem şi noi. Se pare că nu învăţăm din greşelile noastre şi uităm cât de greu se scot petele. Sau nu ne interesează şi preferăm mizeria şi intoxicările. Avem ocazia să vedem asta din 4 în 5 ani la alegerile prezidenţiale. Ce s-a mai întâmplat când Mugur Isărescu a fost convins să candideze? O anumită categorie a electoratului a fost împărţită între mai mulţi candidaţi. Aşa că în turul II au ajuns două personaje de care nu am vrea să ne amintim. 

Cam aşa s-ar întâmpla şi acum. Toţi vor să îl schimbe pe Băsescu. Toţi sunt încurajaţi să îl schimbe pe Băsescu. Şi uneori mă întreb de ce cineva care îl urăşte pe Băsescu foarte tare îi încurajează pe toţi. Să vedem. Unde am auzit de Mugur Isărescu preşedinte? La Antena 3. Ce îşi doreşte Antena 3? Evident, schimbarea lui Traian Băsescu. Cu cine? Deocamdată, neoficial, cu oricine. În scurt timp, tot neoficial, cu prietenii de coaliţie social-democraţi. Dacă ştii că Năstase e un pariu riscant, atunci cel mai sănătos lucru pe care ai putea să îl faci e să distrugi orice altă variantă. Variantă cu care, întâmplător,  mai apari uneori ţinându-te de mână. 

Aşa că de ce i-ar încuraja unii pe Oprescu, Crin Antonescu, Mugur Isărescu şi alţii din categoria asta să candideze? Ca să distrugă un electorat care ar vota un candidat comun în proporţie de 35% în primul tur  şi să avem un tur II cu Băsescu şi Năstase. Ceea ce ne-ar întoarce în anul 2000.  Aşa se duc 10 ani doar pentru orgoliul cuiva.

Acțiuni

Information

2 responses

16 07 2009
sorin

Numai ca…Base si Nasti s-au confruntat in 2004. In 2000 au fost Vadim si Ilici. Deci 10 ani au fost cam 5 – ca-n bancul cu evanghelistii

21 07 2009
Fifteen minutes celebrity

n-ai inteles.

Lasă un răspuns

