Guvern de cârciumă

4 12 2008

Asta spun televiziunile că fac partidele. De ce? Pentru că liderii acestora sunt surprinşi prin diverse restaurante. Dacă aş fi un jurnalist tipic, ceea ce sper să nu devin niciodată, aş trage imediat concluzii. Pentru că asta fac jurnaliştii. Nu fac scenarii, chiar dacă aşa se spune. Ei pur şi simplu ştiu.

Eu nu ştiu. Eu mă întreb. Eu pun la îndoială. Eu nu cred. Sceptic, într-un singur cuvânt. Bineînţeles că sunt sceptic şi când spune Videanu că nici măcar nu s-au salutat, dar asta e altă poveste. Poate nu au vorbit iar singurul care a profitat de întâlnire este băiatul cu vestă care zâmbea subtil spre fotografii „cotidianului central” dovedindu-le încă o dată că dacă vrei să ai un ziar de scandal îţi trebuie şi un chelner. 

Sau poate au vorbit. Dar înainte să ştiu că au vorbit şi că negociază viitorul guvern într-un restaurant, aş vrea să-mi spună cineva dacă acei membri marcanţi trec pe acolo o dată pe an sau când au de făcut un guvern. Aş vrea să-mi spună cineva că ei nu se duc acolo în fiecare săptămână. Pentru că mie aşa mi se pare.

Bine, asta nu înseamnă că nu au negociat acolo formarea unei majorităţi. Poate au făcut-o chiar trimiţând bilete printr-un chelner. Sau poate chiar Videanu era chelnerul. N-o să ştim niciodată. Dar asta nu înseamnă că o să avem un guvern de cârciumă. E o negociere pe un teren neutru. Sărmanii politicieni vor ajunge să folosească YM pentru a discuta în linişte. Sau într-un autobuz pe cele trei scaune din spate.

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

