Esquire România fookin sucks

4 12 2008

Mă plângeam în urmă cu vreo 2 luni că nu-mi place ce face Esquire. Nu suport să mi se bage ceva pe gât. În special când e ceva lipsit de utilitate. Azi am cumpărat al treilea număr cu dvd. Echipa Esquire România chiar crede că eu nu aveam dvd-ul cu Sin City? Ce dracului să fac cu filmele astea pe care le am deja sau pe care le văd pe HBO? „Parfumul” din octombrie e dat în fiecare săptămână pe HBO. Cine decide acolo ce filme să ofere cadou? Am un mesaj pentru voi. Sunteţi ieftini!

Da, ieftini. Şi totuşi scumpi. Mă delectez de câteva zile şi cu ediţia britanică. Până să le răsfoiesc, pot spune că a noastră pare ziarul gratuit de la metrou. La conţinut nu am ce să critic. Poate a noastră e chiar puţin mai deşteaptă, deşi eu prefer întotdeauna materialele traduse din ediţia tată. Ce să faci? Avem şi noi bărbaţi, dar şi experienţele lor sunt diferite. Prefer să citesc despre cineva care a făcut mai mult decât a gândit. Ai noştri au gândit mai mult decât au făcut. 

Şi ajung şi la bani. Cea din Marea Britanie costă 4 lire. Asta înseamnă vreo 18 de lei. Păi a noastră costă 15 lei cu tot cu mizeria aia de dvd pe care îl am deja. Abonamentul lor costa 15 lire. Adică 66 de lei pentru 12 ediţii. Adică 5,5 lei pe lună. În România, abonamentul e 50 de lei pentru 10 ediţii. Adică 5 lei pe lună. This foookin sucks, mate!

Mai are rost să spun că una are 240 de pagini şi cealaltă doar 130? Ghiciţi care?

esquire-1 esquire-2 esquire-3

Acțiuni

Information

8 responses

11 12 2008
Theodor M.

Salut! Vezi ca se gaseste si editia fara DVD la pret normal (10 lei). Tirajele sunt egale, deci ai sanse egale sa gasesti editia fara DVD ca si pe cea cu DVD. De fapt, ar trebui sa le gasesti la toate chioscurile in ambele variante, asta cand apare. Apoi, in functie de cum se vand, s-ar putea sa gasesti doar o varianta.

11 12 2008
Fifteen minutes celebrity

Îl cumpăr în prima sau a doua zi de la apariţie. Doamna de la ziare îmi spune că doar aşa apare. La alte chioşcuri nu am întrebat. Nu m-am gândit că şi la ziare încearcă să mă fure cineva.

O singură dată am cumpărat Esquire de la o altă doamnă şi îi lipseau inserturile. Chiar dacă era sigilată.

Concluzia e că trebuie să cumpăr de la un domn.

9 02 2009
Alex Petrache

Nu pot sa cred ce parere ai despre singura revista din romania care are un jurnalism cu totul si cu totul special. Cadoul revistei e important pentru tine? Chiar crezi ca redactorii esquire au ales sa puna filmul ala, si nu altul mai nou? E vorba de publicitate. Ala l-au primi, ala l-au pus, deoarece fac si ei parte dintr-un trust (Sanoma Hearst) si cateodata nu au de ales. Si, si aici e un lucru bun, pentru ca, cu cat e publicitatea mai abundenta, cu atat exista spatiu mai mult pentru articole misto, UNICE! Asa ca, nu te mai plange de filmul sau orice alt cadou care vine odata cu revista si pune mana si citeste articolele din publicatie, si daca ai minimul de iq necesar, o sa incepi sa apreciezi revista asta, la adevarata ei valoare! E o schimbare in bine pentru jurnalismul romanesc, asa ca daca tu nu vrei sa faci parte din aceasta schimbare, propune tu alta mai buna eventual, si nu da numai cu pumnul in masa, ca nu iti convine. Si daca vine vorba, mizerie e blogul tau, si blogul tau „fuckin’ sucks, mate”, pentru ca revista Esquire e absolut superba! Si daca stai sa te uiti atent… revistele esquire din vest au aproape numar dublu de pagini, pentru ca sunt pline de publicitate, deci isi permit. Nu e vina esquire romania, ca publicitatea la noi e muuuult sub nivelul occidental. Poate ai citit ultimul numar, asta dublu, si ai vazut cat de misto e. Si da, cadoul e un caiet, pe care sunt sigur ca il ai in 15mii de exemplare la tine acasa, ca nu mai aveai nevoie de inca unul… insa articolele sunt tot misto, fie ca e caiet, fie ca nu e nici un cadou. Citeste-l!!!!

10 02 2009
Fifteen minutes celebrity

Nu e cea mai bună metodă de a-mi arăta cât de multe te-a învâţat revista asta. Eşti haotic. Şi nu cred că revistei „absolut superbe” Esquire îi face bine dacă e asociată cu nervii din comentariul tău. Nu e vorba de jurnalism, deşi ar fi vorba de literatură, nu e vorba de inteligenţă, nu e vorba de cadouri. E vorba de clasă.

Un pont: data viitoare să scrii cu paragrafe şi diacritice. Îmi place să citesc în română.

10 02 2009
Alex Petrache

Vezi..tu tocmai asta nu ai inteles.. ba da este vorba de jurnalism (pentru ca este prima publicatie cu un jurnalism narativ, care a aparut si la noi in tara) si este vorba de inteligenta, pentru ca astfel de articole nu o sa mai gasesti nici unde la noi, precum nici colaboratorii revistei..tocmai asta e si ideea! prin asta se deosebeste revista asta de celelalte publicatii de la noi de pe piata. Si avand in vedere ca e vorba despre blogul tau, nu ma voi obosi sa scriu cu paragrafe si cu atat mai mult, nu ma voi obosi sa scriu cu diacritice, doar pentru ca tie ti-o fi greu sau altceva. Aa, si nu am nici o obligatie sa iti arat cat si ce anume m-a invatat revista, cat timp tu te rezumi la a o critica doar din punctul de vedere al paginilor („nu cantitatea conteaza, ci calitatea” – oricat de cliseu ar fi , tie ti se potriveste de minune) sau al cadoului primit odata cu revista (si nu inteleg de ce mi-ai spus ca nu e vorba de cadou, cand la tine primul paragraf se rezuma doar la a critica ce cadou a dat revista….). Si nervii mei chiar au un fundament, avand in vedere parerea ta despre aceasta publicatie. Dar normal, nu era ceva personal, deci nu vreau sa iasa din asta o cearta. Fiecare are voie la propria parere, nu?! Dar poate inainte sa critici aceasta revista cu „it fucking sucks”, trebuia si tu sa ai mai multe argumnte decat cele prezentate de tine initial. In momentul in care o sa poti sa critici continutul revistei, atunci da, palaria jos. Insa acest lucru te asigur ca nu se va intampla, avand in vedere ce oameni lucreaza pentru publicatie 🙂

11 02 2009
Fifteen minutes celebrity

Nu mă impresionezi deloc. Dar lasă-mă să ghicesc. Nici nu vrei asta. Te-am înţeles de data asta. Dar numai pentru că esti previzibil.

Fiecare argument pe care l-ai folosit în favoarea revistei este un concept relativ. Nici măcar nu ai citit suficient de atent încât să observi când am zis despre revista de la noi că este mai deşteaptă decât cele de afară. Eu doar mă refeream la lucrurile pe care le poţi atinge. Pentru că aşa sunt eu. Un profan. Îmi plac lucrurile pe care pot să pun mâna. Şi transform în lucruri pe care pot să pun mâna lucrurile la care mâ gândesc.

Am trecut de vârsta la care consideram că polemica este constructivă. Sunt obosit. Iar lucrurile absolut deloc superbe pe care le fac în fiecare zi mă determină să te ignor. Pentru că am alte priorităţi în timpul liber.

Deci pentru liniştea mea şi a ta, îmi recunosc nimicnicia, ignoranţa şi iq-ul nedemn de revista Esquire. Acum pleacă din spaţiul meu.

11 02 2009
Alex Petrache

pai e ok ca am ajuns la aceeasi concluzie..tu ai plecat din spatiul esquire, eu din … al tau=)) hai pa

7 07 2010
Elena

O-ho, suntem deja in iulie 2010, au trecut deja 2 ani de la postarea acestor comentarii de mai sus. Cumpar ptr prima data revista Esquire( sincer, numai datorita DVD-ului „Inchisoarea ingerilor”, un film care m-a captivat privindu-l la TV), deci eu multumesc revistei ca mi-a dat acest film( ca o concluzie, nu pe toti ii nemultumesc filmele aparute cu revista, din contra ii bucura!).Am rasfoit si eu revista,…nu e chiar genul meu, dar imi place oarecum pagina despre Adrian Paunescu.

Lasă un răspuns

