Teatru absurd în seara alegerilor. Dovada scrisă

3 12 2008

Ceva ce o să rămână şi va fi descoperit peste ani şi ani. Ceva ce nu va fi şters. O s-o printez şi o voi păstra ca pe o carte samizdat. Transcriptul emisiunii „Sinteza zilei” din seara alegerilor. Teatru absurd. Urmează fragmente.

Mihai Gâdea: Iertaţi-mă o secundă. O scurtă declaraţie a fostului preşedinte Iliescu.

Ion Iliescu: …a repetat performanţa din 2004, este gruparea cea mai puternică în Parlament, a PSD-ului, asta e una. Dar cu 40% nu formezi Guvernul! Dacă se unesc cei doi fac peste 50% şi pot să formeze Guvernul şi PSD-ul să rămână în opoziţie, deci trebuie judecat cu realism situaţia dată şi acum intră în joc negocierea politică între partide, pe de-o parte, negocierea cu şeful statului, pe de altă parte, şi ţine de gândirea politică a tuturor în ansamblu, ca să se creeze un guvern pentru ţară, stabil, într-o perioadă dificilă, grea, complicată. Şi nu după sentimente şi resentimente personale. Asta este complicaţia…

Reporter: Domnule preşedinte, dar cu cine ar putea negocia PSD-ul ca să ajungă la guvernare?

Ion Iliescu: Dacă se reface Alianţa DA, rămâne în opoziţie, dar va fi o opoziţie solidă, puternică, a unui partid cu cea mai mare pondere în eşichierul politic.

[…]

Mugur Ciuvică: Să nu ne facem că nu înţelegem. Pentru domnul Iliescu în momentul de faţă e mult mai important să ia capul lui Mircea Geoană în PSD decât dacă ajunge sau nu PSD la guvernare.

Ion Cristoiu: Domnul preşedinte Ion Iliescu pentru această declaraţie ar trebui să stea acasă. Deci e o tâmpenie. Şi mă miră şi e a nu ştiu câta oară… Partidul a învins fără el, că nu a făcut nimic. Şi vine acum şi minează… încă o dată, n-am nimic cu partidul dar repet, am spus şi la PD-L. Dacă noi analiştii sau opinia publică nu facem presiuni asupra acestor partide să-şi asume victoria şi înfrângerea domnul Iliescu nu mă interesează că-l urăşte pe Geoană dar n-are voie… dom’ne, această victorie a fost obţinută nu de Geoană, de amărâţii ăia din teritoriu. Trebuie să le dai acum, măcar în seara asta o bomboană. Dom’ne, aţi învins o să facem Guvernul. Nu-mi vii mie acum… ce-i analist politic? Ce-i pe postul nostru? E om politic, să stea la pensie. Nu vă supăraţi dar e absolut abject.

Victor Ciutacu: Uite, cum să câştigi alegerile cu 40%… Matematic.

Ion Cristoiu: Dom’ne, el nu e analist. E om politic din PSD. Să plece din PSD. Oamenii ăia au muncit. Trebuie să le dai în seara asta… Doi. La domnul Boc… Dom’ne, eu m-am săturat de partide şi dacă noi nu le spunem să plece din fruntea partidelor când au un eşec… La europarlamentare şi-a justificat eşecul, da? La locale a fost victorie. Acum e victorie. Dom’ne, partidul ăsta, de dragul lui, al PD-L, trebuie să scape de Boc. Pentru că a avut un eşec.

[…]

Victor Ciutacu: Bună seara, domnul Mircea GeoanăVictor Ciutacu sunt. Felicitări pentru rezultate. Am o sugestie la dumneavoastră. Dacă preluaţi guvernarea până la urmă, vă rog frumos să aboliţi obligativitatea învăţării aritmeticii în şcoli. Citez din domnul Iliescu. Cum să câştigi alegerile cu 40%? Înţeleg că 40% e rău, mic, în condiţiile în care ceilalţi au în jur de 30 şi vă rog să mă credeţi că nu mai am nicio legitimitate să-i cer fiului meu să înveţe matematică la şcoală. În seara asta mi-am dat seama că sunt un tâmpit că am învăţat matematică.

Mihai Gâdea: Domnul Victor Ciutacu vrea să vă încaiere cu domnul Iliescu în seara asta…

monitoring media

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

