Refugiu pentru România mea

5 10 2008

Eu merg cu tramvaiul până la capăt. Şi până la Piaţa Presei Libere (mergeam în partea cealaltă dacă nu îmi plăcea şcoala), dar şi până la metrou. Capătul de la metrou e prematur şi provizoriu pentru că se schimbă şinele. Oricum, fiind capăt de linie, există 2 staţii. Una pentru coborâre şi una pentru urcare. Desigur, cea pentru coborâre este folosită de foarte multe persoane şi pentru urcare. Lucru care mă determină pe mine, în calitate de coborâtor, să calc prin spaţiul verde pentru că refugiul e ocupat de ei. 

După cum se înţelege şi nu e niciun dubiu că ar fi altfel, eu urc întotdeauna pe la urcare. Nu pentru că aş urma orbeşte nişte reguli şi nici pentru că îmi face plăcere să găsesc toate scaunele ocupate atunci când caut unul. Cu atât mai puţin pentru că aş urma turma. Turma e oricum pe partea cealaltă. Răspunsul e unul simplu, sec, ce nu se foloseşte niciodată în media pentru că nu ar aduce rating. Respectul.

În fine, mă uitam în seara asta la cele două staţii despărţite doar de lăţimea a două tramvaie. Mă uitam la cei din tabăra cealaltă. Cu dispreţ. Îmi mişcam degetele în aşteptarea gongului de ora 8, moment în care trebuia să scot pistolul şi să îi împuşc pe cei din faţa mea înainte să o facă ei. Ne uitam unii în ochii celuilalt, sau cel puţin aşa îmi place să cred. Îi văd. Sunt oameni respectaţi de societate. Funcţionari la bancă, frizeriţe, agenţi de vânzări şi femei care fac curat în casă. Mă uit şi la cei cu care împărţeam peronul de urcare. Un tip cu păr portocaliu şi cioc de 20 de centimetri şi altul cu păr scurt din care lăsase doar o şuviţă. Coşmarul oricărui părinte de pe partea cealaltă. 

Şi mi-am amintit în acel moment de alegerile din 2004. Când se spunea în toată media că sunt două Românii. Oare la asta se refereau? Şi eu cu cine să votez?

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

