Ce nu mai vreau de la tv

31 07 2008

Postul anterior a fost scris înainte să văd cel mai recent succes jurnalistic. Văzusem ştirea în feedreader. Un bărbat din Cluj s-a aruncat de la etajul 6. Nu îmi imaginam că asta va transforma televiziunile în canal media pentru bolnavii pe care îi excită moartea.

Mai multe televiziuni au difuzat imaginile „surprinse” de operatorii care îşi instalaseră camerele pe trepied din întâmplare. Diferenţa de abordare diferă. Unii au dat în slow motion, altii cu repeat. Realitatea a dat materialul brut, că doar aşa e realitatea. Şi toată lumea a văzut în prime time cum cade un om de la etajul 6 pe asfalt.

Eu cred că este absolutul în ceea ce priveşte mizeria în care a coborât media din ţara noastră. Am văzut în ultimii ani posturi tv care au încercat să facă un altfel de jurnalism şi care se adresau unui altfel de public. Restrâns, de nişă. Nu au rezistat şi au uitat de conceptul editorial pe care s-a pus praful.

La Realitatea, a fost ultima dintr-un şir de dezamăgiri profunde. Cam un an cred că a durat transformarea care s-a încheiat seara trecută. Au început cu titluri gen „unchiul care nu şi-a cunoscut nepotul”, „dan iosif ameninţă că îşi aruncă în aer casa” şi chiar „scumpire la tămâie„. Au arătat imagini de la autopsii, au pus bătrâne să se roage în faţa camerei şi acum impactul capului cu asfaltul.

Cealaltă televiziune de nişă, Antena 3, începuse frumos. Îmi aduc aminte cu câtă plăcere îi urmăream acum câţiva ani şi cât profesionalism îmi inspirau. Ei au ştirea respectivă pe site, dar căutând în înregistrările de ieri am văzut că nu au avut-o şi în jurnal. A fost doar la Antena 1. Totuşi, se observă că şi ei au adoptat stilul senzaţional şi circul. Mă gândesc că au făcut schimbarea asta pentru a ţine pasul cu concurenţa, adică Realitatea. Totuşi, am impresia că nu îi prinde acest gen de circ şi nu fac decât să piardă.

Deci cu ce rămânem? La ce ne mai uităm? Asta întrebam şi aseară. Aş putea să citesc pe net doar ştirile care mă interesează, dar îmi place prea mult televiziunea ca să renunţ. De ce trebuie să fie atît de ieftină? Unde mai este informarea? Şi unde mai e puterea ei de a schimba lumea?

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

