L-am văzut şi pe Lenny

27 07 2008

Şi mi-a plăcut foarte mult. Înaintea lui am mai văzut o singură dată un artist de culoare pe scenă. Mă refer la Maxi Jazz de la Faithless, dar el intră într-o altă categorie. Lenny Kravitz este acel cântăreţ negru în care se zbate spiritul responsabil pentru apariţia rock and roll-ului. Nu poate să stea, trebuie să îşi mişte piciorul pentru că are ritmul în sânge. Şi care găseşte inspiraţie într-o formă genială care nu poate fi decât corpul unei femei.

Care e frumuseţea rockului făcut de Lenny Kravitz? Îţi face sângele să fiarbă în partea de jos a corpului, nu în cap. Îţi deschide porii şi îţi face pielea mai sensibilă. E sexy şi te face să îţi mişti fundul. Dacă eşti femeie te face să îţi muşti buzele. Dacă eşti bărbat, te face să te simţi şi mai bărbat pentru femeia care îşi muşcă buzele în faţa ta. Vrei să fii puternic şi ea să simtă asta. Dacă eşti pe scenă….ce ar povesti chitara aia dacă ar putea vorbi?

În acelaşi timp, muzica lui instigă la rebeliune şi libertate. Spargerea barierelor şi a graniţelor. Tot în doi. Închis în oraş într-o noapte fierbinte, te face să te gandeşti cum ai putea intra  într-o instituţie publică şi să ajungi pe acoperiş, de unde să priveşti oraşul împreună cu iubita şi să faceţi dragoste. Negarea şi distrugerea oricărui lucru limitat prin ceea ce impotenţii numesc „comportament indecent”.

Deşi nu e deloc indicat un concert pe caniculă, mi-aş fi dorit să fie mai cald. Să fie totul fierbinte şi să se lipească toate hainele de corp din cauza transpiraţiei. Să îşi dorească toţi să rupă hainele de pe ei. Sau poate a fost aşa.

După aprinderea nocturnei a cântat Jimi Hendrix. Vreo legătură? Hmmm…

Acțiuni

Information

2 responses

28 07 2008
cabral

Stii ce mi se pare? Ca tu aici ai scris de muzica lui si nu de concertul asta.
Pentru ca da, aste stari ti le provoaca si multe altele… isterie, energie, eliberare, asta mi-a provocat mie la fiecare concert de-al lui (doar doua din pacate) pe care mi le-am facut cadou.
Si sunt la tine „acasa”, nu vreau sa te contrazic, dar asta de la noi… a fst departe de ce face el de obicei. Din pacate zic…

28 07 2008
Fifteen minutes celebrity

Noi l-am văzut prima dată. Măcar ăsta să fie motivul pentru care nu te-ai supăra pe noi. Şi sunt convins că a fost de multe ori mai bun. Ştii foarte bine că un concert e altfel acolo unde artistul se simte mai bine. Sunt locuri în care a mai fost. Unde e familiarizat cu publicul şi ştie cum reacţionează. Sunt locuri unde vin cu câteva zeci de mii de oameni mai mulţi şi cântă împreună cu el. Cine e de vină că nu suntem o dată importantă pe agenda unui turneu?

Acum câteva ore mă uitam la un concert Metallica din Germania. Erau peste 100 de mii de oameni care cântau şi săreau în acelaşi ritm. Se citea pe faţa celor din trupă plăcerea şi nebunia. Cântau din ce în ce mai tare şi strigau publicului să cânte şi mai tare. Şi nici nu se opreau între melodii. A fost o nebunie. Dar erau în faţa unui public pe care l-a mai văzut probabil de 30 de ori. Şi totul era perfect. Sunetul nu făcea figuri şi nici nu se mai împiedica cineva de un cablu cum se mai întâmplă la noi.

Am văzut o ştire în ziua aia. Cineva de la organizatori a spus că Lenny a cerut mâncare românească. Şi ei i-au pregătit jumări. Mda…jumări. Probabil a stat cu tubul de Colebil în buzunar.

Mulţi au cântat fără chef la noi. Dar noi ne-am bucurat că am reuşit să îi vedem.

Lasă un răspuns

